4/28/2008
Rzecznik Praw Ubezpieczonych
W praktyce rzeczą nagminną jest, że zakłady ubezpieczeń nie wypłacają w terminie należnych uprawnionym świadczeń, bez przyczyny odmawiają co do zasady przyjęcia odpowiedzialności za zdarzenie, zaniżają kwoty wypłacanych odszkodowań lub też w inny sposób naruszają prawa osób uprawnionych z tytułu umowy ubezpieczenia OC. W takiej sytuacji poszkodowany wielokrotnie staje przed dylematem co zrobić dalej? kogo sie poradzić? czy w ogóle można cokolwiek zrobić? Istnieje kilka rozwiązań, które mogą okazać się pomocne. Jednym z takich rozwiązań jest zwrócenie się do Rzecznika Praw Ubezpieczonych ze skargą na towarzystwo ubezpieczeniowe.
Do zadań Rzecznika należy podejmowanie działań w zakresie ochrony osób, których interesy reprezentuje, a w szczególności rozpatrywanie skarg w indywidualnych sprawach kierowanych do Rzecznika. Podmiot, który otrzymał wniosek Rzecznika w sprawach objętych zakresem jego działania, jest obowiązany niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku, poinformować Rzecznika o podjętych działaniach lub zajętym stanowisku.
Szczegółowe informacje na temat działalności Biura Rzecznika Praw Ubezpieczonych znajdują się tutaj: www.rzu.gov.pl
Do zadań Rzecznika należy podejmowanie działań w zakresie ochrony osób, których interesy reprezentuje, a w szczególności rozpatrywanie skarg w indywidualnych sprawach kierowanych do Rzecznika. Podmiot, który otrzymał wniosek Rzecznika w sprawach objętych zakresem jego działania, jest obowiązany niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku, poinformować Rzecznika o podjętych działaniach lub zajętym stanowisku.
Szczegółowe informacje na temat działalności Biura Rzecznika Praw Ubezpieczonych znajdują się tutaj: www.rzu.gov.pl
Subskrybuj:
Komentarze do posta
(
Atom
)
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz